Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Kontakta oss

Telefon

Kontoret

Måndag till fredag under våra öppettider
Tel. 042 - 25 04 00

Telefonbanken

Med självbetjäning kan du själv uträtta ett antal ärenden dygnet runt. Personlig service är öppet alla dagar 07.00-23.00.*
Tel. 0771-22 11 22 (från utlandet +46 771 22 11 22)

Internetbanken - Kundtjänst

Besvarar frågor relaterade till tjänsten och teknik i internetbanken. Öppet alla dagar 07.00-23.00*
Tel. 0771 - 97 75 12 (från utlandet +46 771 97 75 12)

Spärr av Bankkort

Linjen är öppen dygnet runt
Tel. 08 - 411 10 11 (från utlandet +46 8 411 10 11)

Spärr av Ekeby Sparbanks Betal- & Kreditkort MasterCard

Linjen är öppen dygnet runt
Tel. 010-494 70 01. Är du utomlands ringer du +46 10 494 70 01, collect call accepteras 
 
* Begränsade öppettider kan förekomma på helger såsom jul, påsk, pingst och midsommar


Kontoret

Öppettider

Ordinarie öppettider:
Måndag, Tisdag, Onsdag, Fredag 10.00 - 15.00
Torsdag 10.00 - 18.00 
 

Adress
Besök: Storgatan 14
Post: Box 6, 267 03 Ekeby

Telefonuppgifter
Tel: 042 - 25 04 00
Fax: 042 - 25 04 20

Clearingnr 8050-7
 

E-post

Har du några frågor? Har du några synpunkter på vår verksamhet? Vi vill gärna veta vad du tycker.

Skicka fråga via e-post



Vi tar dina klagomål på största allvar

Ekeby Sparbank arbetar fortlöpande med förbättringar av bankens produkter och tjänster. En viktig del i detta arbete är att ta missnöjda kunders klagomål på största allvar.
Därför har vi av styrelsen fastställda riktlinjer och rutiner som behandlar detta och som särskilt påpekar vikten av ett professionellt bemötande, en snabb och saklig utredning och en noggrann uppföljning. Om banken inte anser sig kunna tillmötesgå en kunds klagomål har kunden rätt att få ett skriftligt svar med motivering.
Om du anser att ett fel har blivit begånget vänder du dig i första hand till den handläggare som du anser har begått felet. Där finns de noteringar och handlingar som behövs för en eventuell utredning och ett snabbt svar. Om du inte är nöjd med det svaret, kan ärendet omprövas.
Du ska då kontakta bankens klagomålsansvarig:
Ekeby Sparbank
Marianne Thörning
Box 6
267 03 Ekeby

E-post: marianne.thorning@ekebysparbank.se
Telefon: 042-25 04 10


Missnöjd med bankens beslut

Om du efter överprövningen fortfarande inte anser dig kunna acceptera bankens beslut, kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden som opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Hemsida: www.arn.se

Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet:

Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm

Telefon: 0200-22 58 00
Hemsida: www.konsumenternas.se

Konsumentvägledare i din kommun lämnar också råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.
Du kan även låta allmän domstol pröva ditt ärende.

Stäng Skriv ut